4 Mart 2020 Çarşamba

MALMÖ

İsveç’in Stockholm ve Göteborg’dan sonra üçüncü büyük şehri olan Malmö ile Danimarka’nın Kopenhag şehri 20kmlik bir boğazla birbirinden ayrılıyor. Biz de bu kadar yakınına gelmişken Kopenhag’dan yaklaşık bir saatlik bir otobüs yolculuğu ile bu boğazda 1999 yılında inşa edilen Öresund Köprüsü’nü kullanarak kısa bir ziyaret için Malmö’ye geçiyoruz.

Öresund Köprüsü

Otobüsümüz

Flixbus ile yaptığımız bu yolculuk için 9:30da kalkacak otobüsümüze ulaşmak için Kopenhag Ana tren Garı’nın yakınındaki otobüs durağına gidiyoruz. Ancak bu durağı bulmak biraz zor çünkü biletle birlikte bize gönderilen linkteki haritaya tıkladığımızda otobüsün kalktığı yerden 1 km uzakta bir noktaya varıyoruz. Erken çıktığımız için zamanında kalkış noktasına ulaşıyoruz ama size önerim gönderilen linkten değil de Google Maps’e direkt yazarak bu durağa ulaşmanız. Otobüsle rahat bir yolculuk sonrası 1 saat 15 dakika sonra Malmö Ana Tren Garı’nın önündeki otobüs durağına ulaşıyoruz. Ayrıca bu yolculuk sırasında yanınıza mutlaka pasaportunuzu alın çünkü sınırda pasaport kontrolü ve arama yapılıyor.

Malmö’de, tren garını arkamıza alarak güneye doğru ilerleyip Gamla Staden adındaki Eski Şehir Bölgesi’ne ulaşıyoruz. Burada görülmesi gereken 3 meydan var. İlk olarak karşımıza şehrin ana meydanı Stortorget çıkıyor. Günümüzde Borsa Binası’na ve Nobel Müzesi’ne ev sahipliği yapan Meydan’ın hemen arkasında Katedral ve Kraliyet Sarayı yer alıyor. Bu meydanın en bilinen yapılarından biri de Malmö’nün en eski eczanesi olan Lejonet Eczanesi. Meydanın hemen çaprazında ise, Malmö’nün en küçük (ama bize göre en sevimli) olan Lilla Torg Meydanı karşımıza çıkıyor. Burayı fotoğrafladıktan sonra biraz daha ilerleyince Gustav Adolfs Torg (Gustav Adolf Meydanı)’na ulaşılıyor. Bu meydanın da en önemli özelliği meydandaki tüm yapıların, binaların taştan yapılmasıymış. Bu meydanları gördükten sonra Lilla Torg’a geri dönüp oradaki “Steakhouse” adlı restoranda bölgeye özel somon balığı yiyoruz.

Katedral

Lilla Torg

Stortorget

Lejonet

Buradaki kısa molanın ardından tekrar İstasyon tarafına giderek Malmö Kalesi’ni görüyoruz. Burada bir Sanat müzesi var günümüzde ve girişi 40 İsveç kronu. Kalenin çıkışından Turning Torso adındaki Malmö’nün önemli yapılarından biri olan gökdeleni fotoğraflamak mümkün oluyor. Eğer binanın kendisini görmek isterseniz şehrin biraz dışında olduğundan Stortorget’dan 2 numaralı otobüsü kullanarak ulaşabilirsiniz. Kaleden sonra yolumuza Dünya Denizcilik Üniversitesi’ne doğru devam ediyoruz.  Sonraki durağımız ise tekrar Gamla Staden (Eski Şehir) oluyor. Giderken de yine bu bölgede yer alan Malmö’nün en küçük müzesi olan ve 1910’dan kalma bir yapı olan Ebbas Hus’a uğruyoruz. Ancak müzenin bakım için kapalı olduğunu öğreniyoruz. Artık otobüs saatimize kadar merkezdeki bir kafede kendimize kahve molası verme zamanı…