19 Nisan 2017 Çarşamba

Leman Gölü'nün Fransa Tarafındaki Şirin Köyleri: THONON & EXCENEVEX

Yvoire’dan Thonon’a devam eden yaklaşık 20 km.lik yolu yarım saatte alıyor ve hemen şehri kuşbakışı noktada gören, turizm ofisi ve Müze’nin bulunduğu meydanda aracımızı park edip bu şirin köyü yaya olarak dolaşmaya başlıyoruz.

Thonon

İlk olarak hemen turizm ofisi ve müzenin yanındaki seyir terasından Leman Gölü’nün ve limanın kuşbakışı fotoğraflarını aldıktan sonra sokaklara dalıyoruz. Ancak günlerden Pazar olmasının etkisiyle de olsa gerek her yer bomboş, tüm dükkan, kafe ve restoranlar kapalı ve liman biölgesine inen füniküler de çalışmıyor. O yüzden biz de sadece bu şirin köyde biraz dolaştıktan sonra önce Evian sonra da dönüş yolunda Excenevex’e uğramak üzere yolumuza devam ediyoruz.

Belediye Binası - Hotel de Ville

Evian ile ilgili yazıma http://yasamakarken.blogspot.com.tr/2013/09/suyu-ile-unlu-bir-sehir-evian.html linkinden ulaşabilirsiniz.

Excenevex ise bu bölgede gezdiğimiz köyler arasında en küçüğü ve Yvoire’a en yakın olanı. Biz de Evian’dan Cenevre’ye dönerken burada küçük bir mola veriyoruz kendimize. Arabamızı parkettikten sonra köyün küçük kilisesini görüp göl kenarına doğru yürüyoruz. Sahilde göl manzaralı yazlık evleri ve kumsalıyla diğer köylerden biraz farklı bir görüntüsü var.

Excenevex

Plaja giriş

Plaj

Gölde kumsal boyunca yürüyüş yapıp aracımızla Cenevre’ye dönmek üzere yola çıkıyoruz. Excenevex gördüğüm kadarıyla yaz aylarında göle girip güneşlenmek isteyenlerin doldurduğu bir tatil köyü. O yüzden sahil ve plaj boyunca yürümek dışında yapılabilecek pek fazla bir aktivite de yok burada.