26 Ağustos 2017 Cumartesi

HYDRA, Nam-ı Diğer İDRA ADASI

Atina’ya en yakın adalar yakından uzağa doğru sırasıyla Aigina (Egina), Poros, Hydra (İdra) ve Spetses olarak sıralanıyor. Buraya giden deniz otobüsleri genelde Pire limanının E8 no’lu rıhtımından hareket ediyor. Genelde adalara sefer yapan taşıtlar 2 adaya birden uğruyor. Bu adalardan en lüks ve pahalı olanı Spetses imiş. Bir de Egina, Poros ve Hydra adalarını aynı gün içinde gezme imkanı tanıyan günlük feribot turları var. Biz daha önceden Poros adasını gördüğümüzden Atina ziyaretimiz sırasında tek bir adayı daha rahat gezebilmek için Hydra adasına gitmeyi tercih ediyoruz.

Hydra

E8 rıhtımından sabah saatlerinde kalkan Flying Cats isimli deniz otobüsüyle yaklaşık bir saatte, Poros‘a da uğrayarak, Hydra’ya ulaşıyoruz. Aynı yolculuk, dönüşte 1,5 saat kadar sürüyor. Pire Limanı ile bu adalar arasında genelde” Flying Cats” ve “Flying Dolphins” adındaki deniz otobüsleri işliyor. Deniz sizi tutuyorsa ve eğer seçme şansınız varsa, bu hatta “Flying Cats” olanları tercih edin çünkü daha büyükler ve daha az sallıyorlar. Deniz otobüsü Pire – Hydra arası tek yön 28 Euro civarında.

Hydra, Yunanca da yazılışından farklı olarak İdra olarak okunuyor. Biz de Hydra limanına varır varmaz motorlu taşıtların kullanılmasına izin verilmeyen adayı yaya olarak tanıyarak işe başlıyor ve önce sahil boyunca ilerliyor sonra da sokaklarına dalıyoruz.

Hydra Sokakları

Sahil boyunca pek çok butik, hediyelik eşya dükkanı, restoran ve kafe var. Adada en önemli taşıma aracı da eşekler. Limanın hemen çıkışında adanın taksileri olarak kullanılan eşekler bizi karşılıyor:) Biz yolumuza yaya olarak devam edip sokaklara ve dükkanlara daldıktan sonra saat kulesini geçip diğer uçtaki plaja doğru ilerliyoruz. Buradaki Omilos adındaki restoran ve biraz ilerisinde yer alan aynı zamanda merdivenlerle denize inen bir plajı olan restoranda da denize girip zaman geçirebilirsiniz. Biraz daha ilerlediğinizde Sunset isminde harika manzaralı bir restoran daha var ama adanın en iyi restoranı saat kulesinin hemen yanındaki merdivenden çıkılan Psaropoula adındaki  balık restoranıymış. Buranın terasından manzara da harika ama tahminimce akşam yemekleri için daha uygun bir mekan burası. Biz plaj tarafında hafif bir şeyler yediğimizden yine saat kulesinin altında yer alan dondurmacıdan meyveli “frozen yogurt” yiyoruz. Sahibi İstanbul doğumlu olduğu için bizimle Türkçe konuşuyor ve kendisiyle İstanbul hakkında koyu bir sohbete dalıyoruz.

Eşekler...

Sahil boyu

Dükkanlar

Hydra Sokakları

Plaja inen merdivenler

Hydra

Psaropoula

Bizim sadece adanın merkezini gezme fırsatımız oluyor ama zamanınız varsa, limandan kalkan teknelerle adanın koylarına gidebilir, sahil yolundan güneybatı yönünde 15 dakikalık bir yürüyüşle ulaşılan Hydra’nın en büyük balıkçı köyü olan Kamini’yi ziyaret edebilir, ya da adanın güneybatı ucunda yer alan ve önceleri üst sınıfların yazlık mekanı olan küçük tarım köyü Episkopi’ye gidebilirsiniz.