7 Aralık 2017 Perşembe

CHOBE Milli Parkı - BOTSWANA

Zimbabwe’nin güney batı sınırında yer alan Chobe Milli Parkı, beş büyük diye nitelenen aslan, leopar, fil, gergedan ve bizona ev sahipliği yapıyor. Burası, vizesiz girilebilen Botswana sınırları içinde. Ancak buraya Zimbabwe’den geçmeyi düşünüyorsanız ve bizim yaptığımız gibi Zimbabwe’ye geri dönmeyi planlıyorsanız Zimbabwe’ye ilk girişinizde 45 Dolar karşılığında çift girişli vize almak gerekiyor.

Zimbabwe-Botswana Sınırı

Biz de sabah çok erken bir saatte Victoria Falls’tan yola çıkıp 1.5 saat içinde Botswana sınırına ulaşıyoruz. Aracımızla Zimbabwe sınırını geçer geçmez Botswana girişinde safari yapacağımız cipler bizi karşılıyor. Ciplerimize binerek Chobe Milli Parkı’na doğru ilerleyip yarım saat içinde parkın Sedudu Kapısı’na ulaşıyoruz.

Chobe Milli Parkı'na Doğru...

Safari esnasında en fazla gördüğümüz hayvanlar fil ve antilop oluyor. Tam çıkarken karşımıza çıkan zürafa da bizi oldukça heyecanlandırıyor. Chobe’de 120.000 filin yaşadığını öğreniyoruz. Zebraların çizgilerinin beyaz üstüne siyah mı, siyah üstüne beyaz mı olduğu sorgulamaları arasında dünyada 750.000 zebra yaşadığını da öğreniyoruz. Ayrıca, bütün bu vahşi hayvanlar arasında popülasyonu en az olanının 97.000 adetle zürafa olduğu bilgisini alıyoruz.

Milli Park’ın içinden geçen ve Zambezi Nehri’nin bir kolu olan Chobe Nehri üzerinde Sedudu Adası denilen bir ada var. Milli Park içinde veya çok yakınında kalınacak “lodge” şeklinde düzenlenmiş otel alternatifleri de mevcut. Biz burada kalmasak da Chobe Nehri’nin kenarında milli parkın hemen dışında yer alan Chobe Safari Lodge da güzel bir öğle yemeği yiyoruz. Öğleden sonra da bu otelin iskelesinden bindiğimiz nehir gemisiyle bu kez nehir üzerinden safarimize devam ediyoruz.

Chobe Safari Lodge

Chobe Nehri

Sedudu Adası

Chobe Nehri'nde Su Aygırları

Chobe Nehri'nde Timsahlar

Güzel bir günün ardından tekneden inerek aracımızla tekrar önce sınıra, oradan da Zimbabwe sınırında bıraktığımız aracımıza binerek tekrar Victoria Falls’a dönüyoruz.