22 Temmuz 2018 Pazar

ALMANYA'nın ROMANTİK ROTASI'nın GÜNEYİ...

Almanya’nın en zengin ve turistik eyaletlerinden biri olan Bavyera’da yer alan ve kuzeyde Würzburg’da başlayıp güneyde Füssen’e kadar uzayan yaklaşık 350 km.lik Romantik Rota’nın Würzburg, Rothenburg ob der Tauber gibi bazı kasabalarını Nürnberg’e gittiğimde ziyaret etmiş ve daha önceki yazılarımda buralardan bahsetmiştim. Bu seferki rotamız ise Münih’ten başlayarak rotanın güneyinde kalan ve Augsburg’dan başlayıp Füssen’e kadar uzanan bölümü oldu.

Romantik Yol

Münih Havalimanından kiraladığımız araçla yola çıkarak 3 günlük kısa turumuzun ilk durağı olan Augsburg’a ulaşıyoruz. Burada görülmesi gereken yerler arasında, ana yaya yolu olan Maximillianstrasse’nin kuzey ucunda yer alan Rathaus (Belediye Binası) ve saat kulesi ile güney ucunda yer alan St.Ulrich Kilisesi var.  Ayrıca Fuggerei denilen  dünyanın en eski yerleşim yeri olarak tanınan ve 1521’de Augsburg’da yaşayan fakir halk için yapılan evlerden oluşan bölge de 4 Euro karşılığında gezilebiliyor. Tek katlı evleri, şirin sokakları ile yolunuz bu tarafa düşerse mutlaka ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Son olarak,  Maximillianstrasse’nin kuzeyinde yaklaşık 10 dakikalık yürüme mesafesindeki Katedral’i de ziyaret ettikten sonra sonraki durağımız Friedberg’e devam ediyoruz.

Fuggerei

Friedberg, oldukça küçük bir kasaba hatta bir köy... Burada Adolfsturm (Adolf Kulesi) ile Kale görülmesi gereken yerler arasında yer alıyor. Ancak biz gittiğimizde kale yenileme çalışmalarına alındığından kaleyi ziyaret edemedik. Friedberg’in şirin sokaklarında dolaşıp fotoğraf çektikten sonra yolumuza, konaklayacağımız Landsberg am Lech’e doğru devam ediyoruz.

Friedberg

Landsberg am Lech, şehre adını da veren Lech nehrinin iki yakasında kurulmuş, bulunduğu rotaya da adının hakkını veren romantik bir şehir:) Otelimize yerleştikten sonra aracımızı hemen nehre yakın açık otoparka park edip (akşam 18:00 ile sabah 9:00 arası bu park yerleri ücretsizmiş), bu şirin kasabayı yaya olarak tanımaya başlıyoruz. Lech Nehri’nin güney ucundaki Karolinenbrücke (Karoline Köprüsü)’den geçerek güzel bir duvar boyamasıyla hemen tanıyacağınız ve bizim de otelimizin hemen yanı başındaki kiliseden başlıyoruz. Kuzeye doğru nehir boyunca ilerleyerek bir paralel sokakta yer alan yaya yoluna açılan ve eski şehir kapılarından biri olan geçitten geçerek en kuzeydeki eski şehir kapısına ulaşıyoruz. Yaya yolundan bu kez güneye doğru ilerleyerek sırasıyla St.John Kilisesi ve kasabanın ana kilisesini gördükten sonra Rathaus (Belediye Binası) ve hemen bunun yanındaki St.Mary çeşmesinin bulunduğu ana meydana ulaşıyoruz. Günü, nehir kıyısında günbatımını izleyerek tamamlıyoruz.

Landsberg am Lech

Lech

Ertesi gün otelİmizdeki güzel kahvaltıdan sonra sırasıyla Hohenfurch, Schongau, Rottenbuch, Wildsteig kasabalarından geçerek Füssen’e ulaşıyoruz. Füssen’e ulaşmadan hemen önce uğradığımız Forggensee Gölü belki de yaz mevsimi olduğundan oldukça kurumuş. Buradaki kısa moladan sonra öğleden sonra Füssen’deyiz. İlk olarak hemen merkezdeki turizm ofisine uğrayarak şehir hakkında bilgi edinip haritamıza kavuşuyor ve yaya olarak şehri tanımaya başlıyoruz. Burada görülmesi gereken önemli yerler Eski Şehir içinde yer alan Ekmek Meydanı olarak anılan ve bir anıt çeşmenin süslediği meydan ile hemen bu meydanın diğer tarafında yer alan Şehir Çeşmesi olarak bilinen anıt çeşme. Buradan başlayan Reichnenstrasse ise pek çok alışveriş alternatifi, hediyelik eşya dükkanı, restoran ve kafe bulabileceğiniz bir yaya yolu. Eski şehrin çoğunluğu bir yaya alanı. Merkez dışında Lech Nehri boyunca yürümeyi ve Hohes Schloss (Yüksek Saray) olarak bilinen kale bölgesine de uğramanızı ve ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Kaleye giriş ücreti 7 Euro.

Hohenfurch

Forggensee
Füssen

Hohes Schloss

Lech Kıyısı

Füssen ziyaretimizden sonra kalacağımız Schwangau bölgesinin Nesselwang kasabasına gitmek üzere yola çıkıyoruz. Bu kasaba aynı zamanda Alpenstrasse olarak bilinen Alp Dağı rotasındaki ve bölgedeki diğer tüm kasabalar gibi bir masal kasabasını andırıyor. Alpenrosen adındaki dağ otelimize yerleştikten sonra akşam yemeği için kasaba merkezindeki Post Otelinin restoranına yürüyerek gidiyoruz. Buraya giderken gördüğümüz dağ ve masalsı ev manzaralarına doyamıyoruz.

Nesselwang

Bu bölgedeki son günümüzde, belki buraya gelmemizin ana sebebi olan ve Schwangau’da yer alan Neuschwanstein ve Hohenschwangau Şatolarını görmek üzere sabahın erken saatlerinde yola çıkıp Hohenschwangau Şatosunun hemen eteklerinde yer alan bilet ofisine ulaşıyoruz. Oldukça turistik olduğu için burada uzun kuyruklar olabiliyor. Biz de yaklaşık 1 saatlik bekleyişin ardından 2 şatoya da giriş için 25 Euro’luk biletimizi alarak ziyaretimize ilk olarak Neuschwanstein şatosundan başlıyoruz. 40 yaşında ölen 2. Ludwig’in yaptırdığı ve yapımına 1868’de başlayan sarayın, özellikle içinde sarkıt ve dikitleri olan mağara bölümü görülmeye değer. Şato, aynı zamanda Walt Disney’in logosuna da ilham kaynağı olmuş. Kral Ludwig’in babası Kral Leopold’un yaşadığı Hohenschwangau Schloss (Yükselen Kuğular Şatosu) ise daha küçük bir şato. Yatak odalarının birinde yer alan Türkiye’nin resmedildiği duvar süslemeleri ilgimizi çekiyor. Kralın kardeşi, Osmanlı İmparatorluğu’na yaptığı bir gezi sırasında hayran kaldığı İstanbul’dan çeşitli manzaralarla Erciyes gibi bazı Anadolu şehirlerini odasının duvarına resmettirmiş. Neuschwanstein Şatosu’na bilet alınan bölgeden otobüsle gitmekte fayda var çünkü en az yarım saatlik bir tırmanış gerektiriyor. Otobüs için de tek yön 2.5 Euro, gidiş-dönüş için ise 3 Euro ödeniyor. Hohenschwangau Şatosu ise bilet ofislerinin bulunduğu bölgeye daha yakın ama buraya da atlı araba ile çıkma alternatifi mevcut ve bu yolculuk için de çıkış için 4 Euro iniş yolculuğu için ise 2.5 Euro ödeniyor. Ancak yürüyerek de çok pratik bir şekilde bilet alınan merkez bölgeye ulaşım mümkün.

Neuschwanstein Şatosu'ndan manzara

Kral Ludwig

Neuschwanstein Şatosu

Hohenschwangau Şatosu

Hohenschwangau Şatosu & Neuschwanstein Şatosu

Şato ziyaretimizi de tamamladıktan sonra öğleden sonra methini önceden duyduğumuz Wieskirche (kilise)’ye de uğrayarak Münih’e ulaşıyoruz. Bu kilisenin iç süslemeleri görülmeye değer. Son gecemizi bu bölgeden sonra bize tam bir büyük şehir gibi gelen Münih’te geçirdikten sonra artık dönme zamanı gelip çatıyor.