27 Eylül 2019 Cuma

İskoçya'nın Olmazsa Olmazı: INVERNESS

Edinburgh her gidişimde ayrı hayran olduğum, farklı bir noktasını keşfettiğim ruhu olan bir şehir. Bu gidişimde de şimdiye kadar görmeye fırsat bulamadığım ama hep gitmek istediğim Inverness şehrine ve “Loch” diye bilinen göllerini keşfetme fırsatı yakaladım.

Edinburgh’dan Inverness’e lokal şirketlerin organize ettiği günübirlik, iki günlük ve hatta üç günlük turlar var. Günübirlik turlar genelde kalabalık otobüslerle yapılıyor ve oldukça rağbet gördüğünden daha kalabalık. Ancak zamanınız varsa daha kapsamlı ve rahat seyahat etmek isterseniz iki veya üç günlük turları tavsiye ederim. 2 günlük turlar gece kalması dahil 175 Pound civarında ve kalacağınız yere göre fiyatlar değişiyor.

Biz de Edinburgh’dan lokal olarak Timberbush şirketinden aldığımız iki günlük tura sabah 9’da başlıyoruz. Royal Mile’dan bizi alan minibüsümüzle ilk durağımız South Queensferry oluyor. Burada bir kafede mola verip aralarında yüzer yıl olan 3 köprüyü fotoğraflayarak günümüze başlıyoruz.

South Queensferry

Yolumuza devam ederek sırasıyla Sterling ve Doune Castle (Kalesi)ni görüyoruz.  Bu bölgenin olmazsa olmazı kaleler sıkça karşımıza çıkıyor ve neredeyse her kasabada bir kale var. Kale gözlemimizin ardından İskoçya’nın yerel dilde “Heilan Coo” olarak anılan asıl adı “Highland Cow” olan öküzlerini görerek rotamızı Glencoe’ya çeviriyoruz.

Doune Castle

Highland Cow

Glencoe’ya varmadan hemen önce “Üç Kızkardeş” ya da orijinal adıyla “Three Sisters” olarak bilinen yaklaşık 1000 metre yüksekliği olan tepeleri görüyoruz. Bu tepelere “munro” adı veriliyormuş ve bu bölgenin önemli bir coğrafi yapısı olduğundan hakkında kitaplar yazılmış.

Glencoe - Three Sisters

Glencoe

Glencoe Visitor Center (Glencoe Ziyaretçi Merkezi)nde bir yemek molası verip bölgenin özelliklerini daha detaylı öğrenme fırsatı bulduktan sonra Harry Potter treni olarak bilinen Hogwarts Express’in kalkış noktası olan Fort William’a ulaşıyoruz. Burası Loch Eil (Eil Gölü) kenarında çok şirin küçük bir kasaba.

Fort William’dan sonra Ben Nevis ve Fort Augustus rotasını takip ederek Nessie adındaki canavarıyla tanınan Loch Ness (Ness Gölü)ne ulaşıyoruz. Burada 11 Pound karşılığında Göl Turu yapıp canavar avına çıkmak mümkün ama pek tavsiye etmiyorum çünkü olmayan bir canavarı gözlemlemek dışında pek yapılabilecek bir şey yok bu turda. Yalnız tur sırasında yapılan sunum çok zevkli ve interaktif ve bence turun en zevkli tarafı da bu sunum.

Loch Ness

Göl turumuzdan sonra ilk günümüzü tamamlamak üzere Inverness’e doğru yolumuza devam ediyor ve akşam geç saatlerde Inverness’e ulaşıyoruz. Kalacağımız Kinnoch Lodge çok şirin ve kesinlikle tavsiye edeceğim bir bed & breakfast (pansiyon). Odaları o kadar şirin döşenmiş ki görmek lazım. Ve de ev sahibemizin misafirperverliğini de çok sevdik. Bu arada küçük bir uyarı vermem gerekirse, Inverness çok talep gören turistik bir kasaba olduğundan burada konaklama alternatifleri hayli sıkıntılı. O yüzden önceden rezervasyon yapmak şart.

Gecemizi ve ilk sabahımızı Inverness’i tanıyarak geçiriyoruz. Akşam yemeğimizi de lokal yemekler tadabileceğimiz merkezde Bridge Street üzerinde yer alan “Hootenanny” adlı restoranda yiyor ve memnun kalıyoruz. Ness Nehri kenarında kurulu Inverness kasabasında nehir boyunca yürüyor ve ertesi gün de kalesinden şehre kuş bakışı baktıktan sonra turumuzun ikinci gününde Clava Claims olarak bilinen ve Stonehenge’den de eski yapılar olduğu söylenen oluşumları görmeye gidiyoruz.

Sonraki durağımız İskoç siyasi tarihinde önemli yeri olan Culloden Battle Field (Savaş Alanı) oluyor. Buraya giriş 11 Pound ve müze ziyaretini de kapsıyor. Eğer sadece savaş alanını görmek isterseniz ücretsiz.

Culloden

Ardından Highland Folk Museum (Highland Halk Müzesi)’ni ziyaret ediyoruz. Burası girişi ücretsiz olan Açıkhava müzesi ve eski İskoç hayatının nasıl yaşadığına dair fikir sahibi olabileceğiniz güzel bir Açıkhava Müzesi. Özellikle okulu, kilisesi görülmeye değer.

Son olarak İskoçya’nın vazgeçilmezi Viski tadımı yapmak üzere Dalwhinnie Distillery (Viski İmalathanesi) ziyaretini yaparak Edinburgh’a geri dönmek üzere yolumuza devam ediyoruz. Burası birçok kez el değiştirdiğini öğrendiğimiz bir imalathane ve viski tadımı yapmak içim değişik paketler var. Viskiyle pek aram olmasa da ben de buraya kadar gelmişken ve biraz da meraktan bu paketlerden biriyle burayı geziyorum.

Dalwhinnie Distillery

Edinburgh’a yolunuz düşerse ve vaktiniz birkaç günden fazlaysa mutlaka rotanızı Inverness’e çevirin derim. Pişman olmazsınız😊