6 Aralık 2019 Cuma

EDAM, VOLENDAM, MARKEN ve BROEK in WATERLAND

Amsterdam’ın kuzeyinde yer alan ve en uzağı Hoora’nın bir saat mesafede olduğu bölgeye otobüslerle ulaşım çok pratik. Merkez tren istasyonundan kalkan otobüslerle takip edebileceğiniz pek çok rota mevcut. Aldığınız bilet üzerinde hem köy isimleri ve aralarındaki ulaşım bağlantıları yer alıyor. Yani kendi rotanızı kendiniz de yapabilirsiniz. Her biri 1-2 saat içinde rahatça gezilebilen köylerin en bilinenleri peyniri ile meşhur Edam, eski bir balıkçı kasabası olan Volendam ve buradan tekne ile de geçebileceğiniz Marken.

Amsterdam merkez tren istasyonunun alt katında (deniz tarafında) yer alan EBS ofisinden 10 Euro karşılığında günlük bilet alarak bu köyler arasında gün boyunca ücretsiz seyahat etmek mümkün. Biz de böyle yaparak biletimizi alıyor ve üst kata çıkarak peronun en başında yer alan duraklardan 316 no’lu otobüse binerek ilk olarak Volendam üzerinden Edam’a ulaşıyoruz. Pazar günü olduğu için Edam kilise çanları dışında çıt çıkmayan bir köy havasında. Şirin sokaklarında bir saat kadar gezdikten sonra tekrar otobüse binip bu kez Volendam’a geçiyoruz. Burası diğer köylere nazaran oldukça turistik. Her köyde yer alan peynir mağazalarında peynir tadımı yapabilir ve satın alabilirsiniz. Bu mağazalar her gün açık. Ayrıca Volendam, daha önceki yazımda bahsettiğim gibi bir “fish & chips” cenneti diyebilirim.

Volendam’da sahil boyunca yürüyüp turistik mağazalara da göz attıktan sonra Marken’e tekne ile geçmeye karar veriyoruz. Marken’e elimizdeki biletle ücretsiz olarak da gitmek mümkün. Ancak tekne ile gitmek de güzel bir tecrübe. Yalnız kış sezonu olduğundan tekne yolculuğu pek sık değil, yaklaşık saatte bir yapılıyor. Biz de tek yön 8 Euro vererek tekneyle 20 dakikada Marken’e ulaşıyoruz.

Volendam

Marken, bugün gördüğümüz köyler arasında en küçük ama kanımca en şirin olanı. Sahilde iskeleden çıktıktan sonra sola doğru yürüyerek ulaşılan restoranların birinde bir mola veriyor ve güneşe karşı kahvemizi yudumluyoruz. Gerçekten çok huzur verici ve dinlendirici bir atmosfer. Sonrasında sokaklarında biraz dolaşıp otobüs durağına giderken Beatrix köprüsünü geçip ulaştığımız tahta ayakkabı atölyesi de Marken’de görülecekler listemizde.

Buradan Amsterdam merkeze direkt toplu ulaşım yok. Biz de Broek in Waterland adındaki şirin köyü de görüyoruz bu sayede ve buradan aktarma yaparak Amsterdam merkez istasyonuna gidiyoruz. Tabi aktarma yapmadan önce yine bir kanal kenarına kurulu bu şirin mi şirin köyün sokaklarında da dolaşmayı ihmal etmiyoruz. Daha çok yerleşimin olduğu ve çok turistik olmayan bu köy de harika fotoğraf veriyor bize.