2 Temmuz 2017 Pazar

TAORMİNA & SAVOCA

Taormina Katanya’nın biraz kuzeyinde yaklaşık 40 dakika uzaklıkta yer alan şirin bir kasaba. Ancak burayı ziyaret ederken aracınız da varsa mutlaka biraz daha kuzeyindeki Savoca’dan geçmeyi unutmayın. Biz de sabah saatlerinde yola çıktığımız Katanya’dan yaklaşık bir saatlik bir yolculuk sonrası önce Savoca’ya gidiyoruz.

Savoca

Savoca, “Godfather” yani “Baba” filminin de bazı sahnelerine plato oluşturmuş şirin bir kasaba. Özellikle düğün sahnesinin geçtiği kilise ve meşhur Bar Vitelli bu kasabada. Belki de sırf bu sebepten ötürü hayli turist alıyor. Zira kasabada bu iki lokasyon ve vadi manzarası dışında pek fazla görülecek bir şey yok.

Bar Vitelli

Biz de ilk olarak aracımızdan inerek Bar Vitelli’nin önünden geçip  biraz tepelik bir yerde inşa edilmiş Kilise’ye gidiyor ve yol boyunca vadinin ve kasabanın fotoğraflarını çekiyoruz. Dönüş yolunda Bar Vitelli’de ufak bir mola verip granita yiyerek ferahlamaya çalışıyoruz.

Savoca

Sonraki durağımız ise biraz daha güneyde yer alan dillere destan Taormina. Taormina’nın eski şehir kısmına araçla girilmiyor ve buranın Porta Messina ve Porta Catania olmak üzere iki ana kapısı var. Kasabadaki tüm canlılık bu iki kapı arasındaki Corso Umberto üzerinde toplanmış.

Porta Messina

Biz, Porta Messina’dan giriş yapıyoruz. Hemen Porta Messina girişinden sonra sağa saparak hafif bir tırmanışla ulaşılan Teatro Antico (Antik Tiyatro) da mutlaka görülmesi gereken bir yer. Giriş için 10 Euro ödeniyor. Burada konserler de veriliyormuş ve manzarası gerçekten bir harika. Gördüklerimiz, tiyatroya ulaşmak için çektiğimiz tüm o yorgunluğa değiyor.

Antik Tiyatro

Tiyatroyu gördükten sonra Corso Umberto üzerinde yer alan pek çok restoran ve kafeden birinde oturup keyifli zaman geçirebilirsiniz. İki kapının ortası sayılabilecek bir noktada saat kulesinin de yer aldığı Piazza 9 Aprile (9 Nisan Meydanı) var. Buradaki terastan Akdeniz manzarasına bakmadan geçmek olmaz. Porta Catania’ya çok yakın bir noktada ise Duomo ve Belediye Binası karşılıklı bizi selamlıyor.

Taormina - Corso Umberto

Taormina

Piazza 9 Aprile

Taormina’da pek çok yeme-içme alternatifi mevcut. Meydanı Porta Catania yönünde biraz geçtikten sonra solda yer alan Granduca yemek için iyi bir alternatif. Buranın hem teras üzerinden manzarası, hem yemekleri hem de fiyatları bizi tatmin ediyor. Ayrıca Piazza 9 Aprile’de yer alan Wunderbar çok nam salmış bir bar/kafeymiş. Ancak hayatımda içtiğim en pahalı kahvelerden birini burada içiyorum. Yine de Taormina’yı seyretmenin bedeli olsa gerek diyip fazlaca dert etmiyoruz bu konuyu. Ayrıca Corso Umberto üzerinde başka  pek çok kafe alternatifi de mevcut. Ve tabi yine aynı cadde üzerinde yer alan İtalyan dondurmacılarının sayıları da hayli fazla.

Granduca

Granduca'dan manzara

Dondurmacı

Taormina sokakları

Günümüz sonlanırken ve gidiş vakti geldiğinde Taormina’dan ayrılırken küçük ama bir o kadar canlı ve şirin İtalyan kasabasını gezmiş olmanın mutlu yorgunluğu bize eşlik ediyor.