3 Nisan 2019 Çarşamba

Adriyatik'in İki Güzel Kasabası: KOPER ve PİRAN

Sabahın erken saatlerinde ulaştığımız Ljubljana Havalimanından kiraladığımız aracımızla ilk olarak Postajna Mağarası’na gittik. Bu mağara pek çok tur programında da yer alıyor ve 24 km. uzunluğu ile Avrupa’nın en uzun mağarası olma özelliğini taşıyormuş. Mağara ziyaretinin ilk bölümü trenle, 1.5 km.lik bölümü ise yürüyerek yapılıyormuş. Ancak biz biraz zamansızlıktan biraz da yeraltı korkumuzdan mağara ziyaretini pas geçiyoruz.

Mağaraya 9 km. uzaklıktaki Predjama Kalesi’ne doğru yolumuza devam ediyoruz. 12. yüzyılda bir kaya parçasının içine inşa edilmiş Kale, kanyona hakim çok güzel bir noktada yer alıyor. Yolunuz buraya düşerse mutlaka uğranılması gereken noktalardan. Yaz aylarında mağaradan buraya servisler mevcutmuş ama bizim gittiğimiz dönemde bu servisler çalışmadığından aracımızla devam ederek Kale’yi görme şansımız oluyor.
Predjama Kalesi

Buradan sonra hedefimiz, Koper oluyor. Birbirine çok yakın iki kasaba olan Koper ve Piran’dan daha küçük olanı Koper. Burada görülmesi gereken diğer önemli bir bölüm de Eski Şehir. Tam ortada yer alan çan kulesini kendinize kerteriz alarak sokaklarında gezinmek çok zevkli. Denize ulaştığınızda ve Adriyatik’i karşınıza aldığınızda sağ tarafınızda büyük limanı göreceksiniz. Ancak bu liman vinçler ve büyük gemileriyle pek o kadar da görülesi bir nokta değil. Bana kalırsa eski şehrin sokak aralarında dolaşmak Koper’de yapılabilecek en zevkli şey…

Koper’den sonra rotamızı Slovenya’nın meşhur sahil kasabası Piran’a çeviriyoruz. Şehrin içine arabayla girilmiyor. Eğer şehirde oturmuyor ve özel izniniz yoksa aracınızı biraz yukarıda yer alan otoparka bırakmak gerekiyor. Şehir girişindeki parklara giriş için izin gerekiyor. Biz de aracımızı park ettikten sonra yürüyerek Piran’i keşfe çıkıyoruz. Slovenya’nın Venedik’i olarak bilinen Piran’ın en meşhur meydanı adını Sloven besteci Giuseppe Tartini’den alan Tartini meydanı.  Bu meydanın etrafındaki daracık sokakları ile gotik tarzdaki evlerini görmeye doyamayacaksınız. Bu anlamda Piran, bir Slovenya kasabasından çok, hemen yanı başındaki Trieste gibi bir İtalyan kasabası havasında. Ayrıca, bir tepe üzerine inşa edilmiş kiliseden Adriyatik manzarası bir harika.

Piran’dan sonra rotamızı sabahın erken saatlerinden beri yollarda olduğumuzdan artık Ljubljana’daki otelimize ulaşıp yerleşmek için başkente çeviriyor ve yaklaşık 1,5 saatlik bir yolculuktan sonra Ljublajana’ya ulaşıyoruz.