2 Nisan 2019 Salı

BLED ve BOHİNJ GÖLLERİ

Bled Gölü başkent Ljubljana’ya bir saat uzaklıkta ve güzel bir otoyol ile ulaşım mümkün. Slovenya’nın genelinde yollar araba kullanmaya çok uygun ve rahat. Biz de sabah saatlerinde aracımızla yola çıkıp bir saat içinde Bled’e ulaşıyoruz. Burada hemen girişte yer alan otoparka aracımızı park ediyoruz. Zira göl kenarında otellere ve restoranlara ait özel parklar dışında araç park yeri bulmak pek mümkün değil.

Bled

Bled Gölü kenarında yer alan Park Hotel buraya özgü “kremna rezina” (bir çeşit kremalı pasta) ‘nın ilk yapıldığı yermiş ve bu otelin terasındaki kafede bu tatlının tadına bakılması Bled ritüellerinden biriymiş. Ancak biz ritüeli pas geçerek hemen otelin önündeki teknelerle saat başı yapılan turla Bled Adası’na giderek Bled Gölü’nün olmazsa olmazlarından birini gerçekleştiriyoruz.

Bled Kalesi

Adaya ulaşmak için saatte bir hareket eden teknelerin yanı sıra bir de “pletna” adı verilen ve kürekle çalışan kayıklar mevcut. Eğer bunlarla seyahat etmek isterseniz 15 Euro normal teknelerle seyahat içinse 12 Euro ödemek gerekiyor. Adada yer alan kiliseye 99 basamakla çıkılıyor ve bu kilise, yeni evleneceklerin düğünlerini gerçekleştirmek için çok rağbet ettikleri bir yermiş. Ayrıca yeni evlenen damatların kiliseye uzanan 99 basamaklı merdivenden gelini kucağında çıkarmasının uğur getirdiğine inanılıyormuş. Uğur getirir mi bilemem ama zorlu bir yol olduğunu söyleyebilirim😊 Adadaki kiliseye giriş 6 Euro. Hemen yanındaki kafede bölgeye özel bir kek çeşidi olan “potica”nın tadına bakabilirsiniz.

Pletnalar...

Basamaklar...

Potica

Adadaki kafe

Ada ziyaretinden sonra tekrar karaya döndüğümüzde başka bir Bled klasiği olan “Heart of Bled” (Bled Kalbi) diye bilinen ve göle uzanan bir iskelede yer alan kırmızı kalp çevresinde adayı, gölü ve kendimizi fotoğraflıyoruz.

Heart of Bled

Bled Gölü gerçekten karşıda bizi selamlayan kalesi, kilisesi ile harika bir manzara sunan adası ve dinginliği ile beni kendine hayran bırakıyor. Göl kenarında biraz daha tur atıp aracımızla kaleye doğru yola çıkıyoruz.

Bled

Kaleden göl manzarasının muhteşem olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Kalenin otoparkı 3 Euro. Kaleye giriş ise 11 Euro ama sadece buradan manzaraya bakmak için bile kaleyi ziyaret etmenizi öneririm.

Bled Kalesi

Bled’den sonra daha küçük bir göl olan Bohinj’e doğru yola çıkıyoruz. Normalde yarım saat süren yol, ana yolun kapalı olması ve köylerin içinden geçmek zorunda kalmamızdan dolayı biraz daha uzun sürüyor. Ancak köyleri keşfetmek de ayrı bir güzellik katıyor yolculuğumuza…

Bohinj

Bohinj Gölü, Bled Gölü’ne göre daha küçük ama berrak suyu ile hayli meşhur ve buraya gelmişken mutlaka uğranılması gereken yerlerden biri. Biz de buraya uğrayıp göl kenarının huzurlu havasını biraz tattıktan sonra başkent Ljubljana’ya geri dönmek üzere yola revan oluyoruz.