23 Nisan 2019 Salı

KULA & BİRGİ & ÖDEMİŞ & TİRE

Bu kez rotamız İzmir’in kara tarafı. İzmir Havalimanından kiraladığımız aracımızla yola çıkarak Manisa’nın Kula ilçesine gitmeden önce ilk durağımız Salihli’deki Sardes Antik Kenti oluyor. Lidyalılara başkentlik yapmış Sardes Antik Kenti’nde birbirine yakın 2 bölüm var. İlki, Sinagog ve Gymnasium’un bulunduğu bölüm, ikincisi ise Artemis Tapınağı. Her ikisinin girişinde de bilet noktaları var ve birinden aldığınız biletle her iki bölümü de gezebiliyorsunuz. Giriş ücreti 12 TL, müzekart geçerli.

Sardes Antik Kenti

Sardes Antik Kenti ziyaretimizden sonra yolumuza Kula’ya doğru devam ediyor ve yolda Salihli’de Suresto adındaki restoranda köftelerimizi yiyoruz. Yolunuz buradan geçerse hem servisi hem tatları ile gerçekten denenmeye değer bir yer olduğunu söylemeden geçmeyeyim. Baklalı enginarının da tadına bakmanızı öneririm.

Suresto

Bu kısa yemek molasından sonra yolumuza Kula Peri Bacalarını görmek üzere devam ediyoruz. Rüzgar, yağmur ve erozyonun etkisiyle ortaya çıkmış bu doğal oluşumlar gerçekten çok etkileyici. Bir açıp bir kapanan havanın da etkisiyle harika fotoğraflar çekiyoruz.

Kula Peribacaları

Buradan sonra rotamız Kula oluyor. Ancak vakit hayli geç olduğundan Kula’da görmek istediğimiz restore edilmiş tarihi evlerin bulunduğu bölümü çok kısa bir şekilde görebiliyoruz. İçlerini gezmek mümkün olmuyor ne yazık ki… Kula sokakları hayli dar. Hatta bazı yerlerden tek bir aracın geçebilmesi bile mucize. O yüzden arabayı yakın bir yere park edip gezmek daha mantıklı bir tercih.

Kula

Kula’daki kısa molamızın ardından vakit de akşam olmaya başladığından yolumuza Bozdağ üzerinden konaklayacağımız Birgi’ye doğru devam ediyoruz. Ancak yol dağ yolu çok virajlı ve ışıksız olduğundan gece araba kullanmak bizi zorluyor biraz. O yüzden bu yolu kullanacaksanız hava kararmadan yola çıkmanızı öneririm.

Birgi, şirin mi şirin bir yer. Önceleri bir belediye iken şimdilerde Ödemiş ilçesine bağlı bir mahalle olmuş. Ama bana kalırsa Ödemiş’ten daha şirin ve görülesi bir yer. Konakladığımız Saliha Hanım Konağı da Çağan Irmak’ın yönetmenliğini yaptığı “Unutursam Fısılda” adlı filmin çekimleri sırasında oyuncular ve yönetmenin konakladığı 7 odalı güzel bir butik otel.

Saliha Hanım Konağı

Ertesi gün rotamız Tire ve Ödemiş oluyor. Ancak her iki yerleşim yeri de Birgi kadar etkilemiyor bizi. Tire’de Ayazma Kafe adındaki kafe ve hemen bu kafenin etrafında yer alan birkaç farklı kafe akan su kaynağı boyunca hizmet veriyor. Biz de bunların birinde sabah kahvemizi içiyoruz. Tire tipik bir Anadolu kasabası. Tarihi birkaç yapı dışında mutlaka görülmesi gerekir diyebileceğim bir yer önümüze çıkmıyor. Tire’den Ödemiş’e giderken yolda İlk Kurşun Anıtı’nı ziyaret ediyoruz. Burası, 1 Haziran 1919’da Kurtuluş Savaşı’nı başlatan ilk kurşunun atıldığı noktaymış.

Tire

İlk Kurşun Anıtı

Anıtı ziyaret ettikten sonra Ödemiş’e devam ediyoruz ve Cumartesi günleri kurulan pazarına rastlıyoruz. Kadın El Sanatları’nın satıldığı bölümünde hayli zaman geçiriyoruz. Öğle yemeğimizi de hemen buraya yakın Dostol köftecisinde yiyoruz. Küçük ve her daim kalabalık olan köfteci 1940’dan beri hizmet veriyormuş. Köftesi gerçekten bir harika.
Öğleden sonra Birgi’ye döndüğümüzde Birgi’yi tanımaya zaman ayırıyoruz. Biri, kaldığımız otel olan tarihi taş konaklarını, iki önemli camisini, hediyelik eşya ve yöresel ürün satan dükkanlarını, eski evleri arasında geziyoruz. Akşam yemeğimizi de Birgi Sofrası adında Birgi’nin en önemli Caddesi Fatih Mehmet Caddesi üzerinde yer alan yöresel yemek yapan restoranında yiyoruz. Buraya özgü ve daha çok kahvaltıda servis edilen “Töngül Pide”sinin tadına bakın derim. Yine bu caddede yer alan Tokoğlu Fırın’ı glüteni çok az organik ekmekler yapıyor.

Birgi - Derviş Ağa Cami

Birgi

Birgi - Ulu Cami

Birgi - Fatih Mehmet Caddesi

Birgi Sofrası

Töngül Pidesi

Tokoğlu Fırını

Bölgedeki son günümüzde biraz daha Birgi sokaklarında dolaşıp havalimanına gitmenden önce Lucien Arkas Bağları’na uğruyoruz. Burada ister şarap tadımı yapabilir ister La Mahzen adlı restoranında yemek yiyebilirsiniz.

Lucien Arkas Bağları

La Mahzen

Bu molanın ardından güzel Ege’ye bu seferlik veda ediyoruz.