22 Ekim 2016 Cumartesi

CEDAR BREAKS & BRYCE CANYON & ZION

Grand Canyon’dan sabahın erken saatlerinde yola çıkarak Vermillon Cliffs (Vermillon Tepeleri) ve bölgede yaşayan Kızılderililerden ismini alan Navajo Köprüsü’nden geçiyoruz. Bu kez Utah’a doğru yolculuğumuz. Utah’ta Cedar City'de konaklayacağız. Utah, aynı zamanda mormonların da çokça yaşadığı bir eyalet olduğu için hayli muhafazakar bir eyalet olarak biliniyor.

Cedar City, hem Bryce Canyon hem de Zion Milli Parklarını yakın olduğundan bu güzel geziyi bizim için planlayan kuzenim konaklamak olarak burayı seçmiş. Cedar City’de “Apple Cottage” adı verilen ve sahibi tarafından işletilen bir evde konaklıyoruz. Şirin döşemesiyle, sahibesinin güler yüzlü işletmesiyle ve isminde adı geçen “elma” temalı aksesuarlarıyla çok hoşumuza gidiyor burası. Sahibesi Joleen evin kapısında bizi karşılayıp evin genel kullanım kuralları ile ilgili bilgi verdikten sonra bizi baş başa bırakıyor.

Apple Cottage

Biz de vakit akşam saatlerine yaklaştığından tavsiye üzerine İtalyan yemeği yemek için Chef Alfredo’nın yerine gidiyoruz. Burası şık sayılabilecek bir restoran , fiyatlar da uygun seviyelerde. Makarna ve pizzalar 15 USD civarında. Yediğimiz farklı makarnalar çok lezzetliydi.

Ertesi gün sabah saatlerinde Bryce Canyon’a doğru yola çıkıyoruz. İlk durağımız yol üstündeki Cedar Breaks oluyor. Burada bakmaya doyulmayan vadi manzaralına hakim Point Supreme Overlook, Chessmen Ridge Overlook ve North View Overlook’a uğrayarak Bryce Canyon’a doğru yola devam ediyoruz.

Cedar Breaks'e doğru giderken...

Chessmen Ridge Overlook

North View Overlook

Yol üzerinde Red Canyon'dan geçip Bryce Canyon’da Visitor Center (Ziyaretçi Merkezi)’a uğrayıp park hakkında genel bilgi aldıktan sonra arabamızı park edip park içinde ücretsiz servis veren shuttle ile önce kanyonun en kuzey noktası Bryce Point’e gidiyoruz. Buradan yine shuttle kullanarak Inspiration Point’i görüyoruz. Bundan sonra arabayı park ettiğimiz noktaya kadar Amerika’da çoğu parklarda olduğu gibi çok güzel bir şekilde işaretlenmiş bir yürüyüş parkuruyla önce Sunset Point (Günbatımı Noktası), sonra Sunrise Point (Gündoğumu Noktası)’e ulaşıyor oradan da arabamızla tekrar Cedar City’e dönüyoruz.

Red Canyon

Cedar City’deki son günümüzde bu kez Zion’u ziyaret etmek için yollara düşüyoruz. Biz öncelikle güney yönündeki ana kapısından parka giriyoruz. Ancak Zion belki de çevreyollarına yakınlığı sebebiyle çok kalabalık. Bir parktan ziyade Disneyland’e gelmişiz izlenimi bırakıyor bizde... Kalabalıktan dolayı arabayla parka girmek tavsiye edilmiyor çünkü otopark yetersizmiş. Burada da ücretsiz servis veren shuttle’a yönlendiriliyor ziyaretçiler. Ancak Visitor Center (Ziyaretçi Merkezi) önündeki shuttle durağındaki kuyruk da hayli uzun. Yarım saat bekleyip shuttle ile son durak olan Temple of Sinawava durağında inerek Narrows Trail denilen parkurda yürüyüş yaparak nehrin oluşturduğu gölete ulaşıyoruz. Sonrasında Big Bend, Weeping Rock ve The Grotto duraklarından yine shuttle ile geçerek Zion Lodge’da küçük bir kahve molası veriyoruz.  Dönüş yolumuz üzerinde ise bu kez Zion Parkı’nın kuzey tarafındaki Kolob Canyon’a uğrayarak buradaki yürüyüş parkurunda yürüyüp Cedar City’e dönüyoruz.

Zion

Kolob Canyon

Cedar City’deki son gecemizde bu kez, ilk gece gittiğimiz Chef Alfredo tarafından işletilen ama İtalyan değil de deniz ürünleri sunulan Lighthouse (Deniz Feneri) adındaki restoranda akşam  yemeğimizi yiyoruz. Değişik soslu balıkları var ancak hem fiyatları hayli yüksek hem de benim gibi balık tadını almak isteyenler için çok fazla sos kullanıldığından dolayı pek uygun değil. Fiyatlar da oldukça pahalı. Ana yemeklerin en basiti 25 USD civarında.

Utah günlerimiz de böylece sonuçlanıyor ve son durağımız Lake Tahoe’ya doğru sabah saatlerinde yola çıkmak üzere konakladığımız eve dönüyoruz. Utah’dan geriye kalan ise özellikle etkileyici manzaralarıyla Bryce Canyon oluyor bana göre. Kızıl kayalık yapının doğal yollarla aşındırılması sonucu ortaya çıkan görüntüler gerçekten hayranlık uyandırıyor insanda.