30 Haziran 2018 Cumartesi

Polonya'nın Baltık Kıyısı: GDANSK & SOPOT

Polonya’nın Baltık kıyısındaki güzel liman kenti  Gdansk’a, başkent Varşova’dan 2.5 saatlik tren yolculuğu ile ulaşıyoruz. Gdansk, Polonya’nın en büyük liman şehri olma özelliğini de taşıyor. Baltık Denizi’nin liman için oluşturulan kanalının çevresinde kurulmuş eski şehir bölgesi de görülmeye değer.

Gdansk - Neptün Heykeli & Meydan

Ana tren garı, şehir merkezine yaklaşık 15 dakikalık yürüyüş mesafesinde. Şehre gece geç saatlerde ulaştığımızdan hemen merkezdeki otelimize ulaşıp biraz dinleniyor ve şehri tanımayı ertesi güne bırakıyoruz.

Sabah kalkar kalkmaz Gdansk tren istasyonuna giderek müzik festivali ile tanınan ve deniz turizmi ile meşhur Sopot’u da görmek üzere tren biletimizi alıyor ve yarım saatte Sopot’a ulaşıyoruz. Tren bileti gidiş-dönüş 8.40 zloti (yaklaşık 10 TL). Ne yazık ki, güneş yüzünü saklıyor bizden ve haziran ortası olmasına rağmen Polonya’ya vardığımdan beri devam eden yağmur burada da peşimizi bırakmıyor. Yağmura rağmen bu şehrin merkezine doğru yürüyor ve önce Kilise’yi, sonra şehrin aynı zamanda bir yaya yolu olan alışveriş sokağını geçerek ana meydana ulaşarak buradan denize doğru devam ediyoruz. Bu yaya yolu üzerinde hemen meydana ulaşmadan önce ünlü kahveci "Costa Coffee"nin bulunduğu ilginç mimarili yapı Gaudi’nin eserlerini andırıyor. Deniz kenarında şiddetini artıran yağmura rağmen birkaç fotoğraf çekerek, Polonya’da yaşayan arkadaşımdan buraların güneşli bir zamanda ne kadar güzel olduğunu öğreniyorum.

Sopot Tren İstasyonu

Sopot

Sopot - Kilise

Tam sahildeki "Grand Hotel" bir kahve içmek ve soluklanmak için mola verilebilecek çok şık bir yer. Sahilde sağanak yağmurun izin verdiği ölçüde yaptığımız yürüyüş sonrası  tren istasyonuna geri dönerek bu kez Gdansk’ı tanımak üzere yola çıkıyoruz.

Grand Hotel

Sopot

Gdansk şehir merkezi, Baltık Denizi’nin oluşturduğu kanal üzerinde kurulu çok şirin ve küçük bir şehir. Limanı olması sebebiyle de Polonya’nın en önemli şehirlerinden biri. Eski şehre ulaşırken öncelikle St. Mary Kilisesini görüyoruz. Ana meydana ulaştığımızda Belediye Binası ve Neptün Heykeli ilk karşımıza çıkan yapılar. Burada pek çok restoran ve kafe var. Burada yer alan “Latajacy” adlı restoranda balık çorbası ve jumbo karides tadıyor ve çok memnun kalıyoruz.

Gdansk

Gdansk Meydandan limana doğru...

Gdansk - Katedral

Daha sonra kanal boyunca yürüyüp şehrin alamet-i farikası olmuş büyük ahşap vinci görüp Gdansk’ı kuş bakışı görmek için kurulmuş dönme dolap turumuzu atıyoruz. 15 dakikalık tur için 23 zloti (yaklaşık 30 TL) ödeniyor.

Ahşap Vinç

Gdansk Eye:)

Kuş bakışı Gdansk

Şehri kuş bakışı da gördükten sonra artık Krakow trenimizin de saati yaklaştığından tren istasyonuna gitmeden önce şehrin en önemli kapılarından biri olan ve Belediye Binası’nın bulunduğu meydana açılan Altın Kapı’yı da görüyoruz. Otelimizde bıraktığımız eşyalarımızı alarak bindiğimiz trenle bu kez rotamızı Polonya’nın belki de en turistik şehri Krakow’a doğru çeviriyoruz.