21 Temmuz 2014 Pazartesi

PORTOFINO & S.MARGHERITA

Çocukluğumdan beri hep duyduğum bir şarkı vardır; hani “I found my love in Portofino” (Aşkımı Portofino’da buldum) diyen şarkı.  İşte Potofino ismini duymam ilk bu şarkıyla oldu. Zaman içinde şarkı unutulup gitse de Portofino, üzerine şarkı yazılan yer nasıl bir yerdir düşüncesiyle hep merak ettiğim bir yer oldu. Geçtiğimiz günlerde de merakımı giderme fırsatı buldum. Hem de bu kez yanımda Italyanca bilen bir yol arkadaşım vardı, hal böyle olunca da yörenin keşfi daha da bir zevkli oldu...

Portofino adını, Latince “portus delphini” yani yunus limanı sözünden almış. Hem bu şirin kasabanın bulunduğu körfezdeki yunuslardan hem de kasabanın yunusa benzeyen şeklinden geliyormuş bu namı da...

Portofino Marina

Portofino

Portofino’ya Cenova üzerinden tren ve tekne yoluyla ulaşıyoruz.  Cenova’dan bindiğimiz lokal tren (ücreti gidiş -  dönüş 7 Euro civarı) ile 45 dakikada S. Margherita Ligure istasyonuna ulaşıyoruz. İstasyona 10 dakika yürüme mesafesindeki S. Margherita limanından saatte bir kalkan teknelerle Portofino’ya ulaşmak ise sadece 15 dakikamızı alıyor. Bu tekne yolculuğunun ücreti ise gidiş-dönüş 9 Euro. Tekneyle dilerseniz aynı sahilde yer alan daha farklı noktalara da daha farklı ücretlerle ulaşabiliyorsunuz.

S. Margherita-Portofino arasındaki tekne

Portofino,  gerçekten çok şirin bir balıkçı kasabası. Şansımıza Temmuz olmasına rağmen o kadar bunaltıcı bir hava da yok. Daha tekneyle yanaşırken pastel renkli, yeşil panjurlu evlerinin görüntüsü büyülüyor bizi. Küçük limana indiğimizde kendimizi hemen Piazzetta‘da, yani marinaya açılan şirin meydanda, buluyoruz. Kasabanın sokaklarını keşfetmeyi biraz sonraya bırakıp ağaçlı bir yoldan şatoya kadar çıkarak bol tırmanışlı yürüyüş turu yapıyoruz.

Piazzetta

Marina

Portofino’ya kuşbakışı bakan şatoya tırmanış yolu yeşillikler içinde, ister şatoya çıkabilir ister yürüyüş yolundan Olivetta işaretlerini takip ederek daha uzun bir tur yapabilirsiniz. Hatta daha da ileriye giderek tam burunda yer alan fenere kadar gidebilirsiniz. Biz, şatoya kadar gidip, buradan Olivetta oklarını takip eden uzunca turu yapıp marinaya dönüyoruz. Şato, 1870 yılında dönemin İngiliz elçisi tarafından satın alınıp ev olarak kullanıldığı için onun ismiyle yani “Castello Brown olarak biliniyor. Şatoyu gezmek isterseniz ücreti 5 Euro.

Castello Brown

Kuşbakışı Marina

Piazzetta

Buradan sonra Piazzetta’ya inip kasabanın en büyük caddesi olan Via Roma üzerinde dolaşmaya başlıyoruz. Portofino yarım günde gezilebilecek çok şirin bir balıkçı kasabası. Öyle kalınabilecek lüks oteller falan da yok. O yüzden genelde tekne ve yatların uğrak yeri... Via Roma üzerinde lokal ürünler satan Canale adında küçücük bir dükkan var. Burası her daim kalabalık ve harika yöresel tatlar satılıyor. Hediyelik eşya satan dükkanlar da yine Via Roma üzerinde.

Portofino sokakları

Canale

Portofino'dan...

Turumuzu tamamladıktan sonra tekrar Piazzetta’ya dönüp Bar Sottocoperta’da (kelime anlamı tente altı demekmiş) bir çeşit buzlu kahve olan shakerito’larımızı içerek Portofino manzarasını seyre dalıyoruz. Sonrasında ise her saat başı kalkan tekneyle Cenova’ya dönmek üzere S.Margherita’ya doğru yola çıkıyoruz.

S. Margherita sahil

S.Margherita da çok sevimli bir yer. Portofino’dan hayli büyük bir sahil şehri. Tekne bizi hemen limanda bırakıyor. Burayı keşfetmeden önce hayli acıktığımızdan karnımızı doyurmaya karar veriyoruz. Sahildeki A Santa Lucia’da yine İtalyan mutfağının tatlarını deniyoruz. Buradaki servis ve yemeklerden çok memnun kalıyoruz, dolayısıyla yolunuz düşerse kesinlikle tavsiye edeceğim bir mekan.

S. Margherita kabinler

S. Margherita

Bu kez, S. Margherita’yı tanımak üzere sokaklarına dalıyoruz. Burası da küçük meydanları ve yeşil panjurlu, pastel boyalı evleriyle tipik bir İtalyan şehri. S. Margherita sokaklarında dolaşıp kendimizi tekrar sahile yönlendiriyoruz. Artık bu güzel turumuzun da sonu geliyor ve sahilde tren istasyonuna çıkan merdivenlere kadar yürüyüp bizi Cenova’ya götürecek trenimize biniyoruz tekrar...