20 Nisan 2013 Cumartesi

Almanya Serüvenine Devam - BOCHUM...



Düsseldorf yazımda da bahsettiğim gibi 1.5 yıl nerdeyse her hafta içi burdaydım. Ofis Bochum'da, ev Istanbul’da durumu... Aslında uçaktan çok korkardım ben, ama bu sayede uçak korkusu falan kalmadı. Bu seyahat serüvenine ilk başladığımda inişte ve kalkışta ellerimi öyle sıkardım ki açtığımda tırnaklarımın izi çıkardı ama sonrasında insan alışıyormuş, zorun üstüne gitmek gerek galiba:)


Bochum, küçücük, derli toplu, üçyüzbin nüfuslu bir şehirdi benim orada olduğum dönemde. Şimdi nüfusu ne kadar oldu bilemiyorum tabi... Kalınabilecek birkaç büyükçe otel zinciri dışında daha farklı ve lüks bir yerde kalmak isterseniz buraya en yakın büyük şehirler, Köln ve Düsseldorf... Ben de, başlangıçta herkesin kaldığı bir otel zincirinde kalıyordum ama Alman bir iş arkadaşımın tavsiyesi ile “Art Hotel Tucholsky” adında, altında Tucholsky isminde bir kafe ve restoranı olan butik bir otelde kalmaya başladım. İyi ki de tavsiye etmiş... Odaları geniş ve ferah olduğundan ve her odası değişik şekilde döşendiğinden, her hafta değişik bir yere gelmişim izlenimi bırakıyordu bende, o yüzden sevmiştim burayı...Otelde kahvaltı da bu kafede verildiğinden, kendinizi nispeten renkli bir hayatın içinde buluyordunuz güne başlarken:)


Bochum’da hayat genelde saat 19:00da bitiyor, ne bir açık dükkan kalıyor ne de sokakta insanlar. Sadece barlarda bira içenler var, o da genelde yaz akşamları. O yüzden akşamları sosyalleşmek isterseniz işiniz bayağı zor. Yapılabilecek pek fazla alternatif yok. Akşam yemek yemek için ya otellerin birinin restoranını ya da Art Hotel’in de bulunduğu cadde üzerindeki kafelerden birini denemek en iyi seçenek...


Bunun dışında bu küçük şehirde yine her Avrupa şehrinde olduğu gibi büyük bir park var. Yeşil alanı gayet fazla anlayacağınız ve yaşaması çok kolay bir şehir. Zannederim hayatımızı sorun çözmeye adamış BİZler için, yaşamın bu kadar kolay ve planlı olması sorun yaratıyor ve birşeyler eksikmiş gibi geliyor. Önceki yazımda anlatmaya çalıştığım şehrin ruhunun olmaması böyle bir şey olsa gerek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder