16 Mart 2016 Çarşamba

PUGLİA Bölgesi - ITRİA VADİSİ

Çizmeye benzetilen İtalya haritasının topuk kısmını oluşturan en güneydoğu bölümündeki Puglia, falezli sahilleri, şarapları ve bölgenin alamet-i farikası trulli evleriyle İtalya’nın en görülmeye değer bölgelerinden biri. Puglia’nın tam ortasında yer alan Itria Vadisi ise geniş üzüm bağları ile bölgede şarapçılığın gelişmesinde önemli rol oynamış. Puglia Bölgesi lokal trenlerle gezilebileceği gibi pratiklik açısından bizim yaptığımız gibi araba kiralayarak da gezilebiliyor. İtalya'da trenler pek dakik olmadığından ve kasaba aralarındaki kısa mesafeleri katetmek için tren saatlerine bağımlı kalmak ciddi zaman kayıplarına yol açtığından size tavsiyem, araç kiralamanız.

Itria Vadisi - Locorotondo'dan...

Konakladığımız Bari’den, sabah saatlerinde hareket ederek ilk olarak konik yapılarıyla bilinen trulli evlerinin en yoğun olduğu Alberobello’ya gidiyoruz. Bari - Alberobello arası yaklaşık 60 km. ve bu yolu bir saate yakın bir sürede alıyoruz. Hava ne yazık ki yağmurlu ama güzel bir havada bu yolda gitmenin çok daha zevkli olacağına eminim.

Bari-Alberobello arası

Alberobello’da, trulli evlerinin bulunduğu şehir merkezinin içine araba girmediğinden, arabayı biraz dışarda bırakarak kısa bir yürüyüş ile şehir merkezine ulaşıyoruz. Burada trulli evlerinden oluşan bir masal kasabası karşılıyor bizi adeta. Bu evler, kafe, hediyelik eşya dükkanı ve hatta butik otel olarak kullanılıyor. Yerli halk, bu turistik merkezin biraz dışında yine benzer evlerde yaşıyor. Yağmur altında biraz sokaklarında dolaşıp hediyelik eşya dükkanlarını gezdikten sonra hem biraz kurumak hem de soluklanmak için bu evlerden birinin içindeki Bar Rione Monti adındaki kafeye giriyor ve sahibinin önerdiği espressino’yu içiyoruz. Aynı kafede bir de gözlem terası olduğunu öğrenip oraya çıkıyor ve bölgeyi fotoğraflıyoruz.

Önümüzde görülecek hayli kasaba ve gezecek tek günümüz olduğundan, bir sonraki hedefimiz yaklaşık 10 km. uzaklıktaki Locorotondo’ya doğru yola çıkıyoruz. Locorotondo, daha çok beyaz şaraplarıyla meşhur. Ayrıca, bir tepe üzerinde kurulu olduğundan buraya girerken arabamızı durdurarak Itria Vadisi’ni fotoğraflamayı ihmal etmiyoruz. Daha sonra Locorotondo sokaklarına dalıyor ve çoğunluğu beyaz evlerden oluşan kasabanın yokuşlu sokaklarını geziyoruz.

Sonraki durağımız ise Locorotondo’dan 7 km. uzaklıktaki Martina Franca oluyor. Burası, Akdeniz mimarisinin izlerini taşısa da, barok mimarinin de hakim olduğu oymalı binaları ile ilgimizi çekiyor. “Eski” şehrin küçük merkezinde bile barok mimarili piazza’lara (meydanlara) rastlıyoruz. Burada Garibaldi Bistrot adındaki bir aile işletmesinde yemeğimizi yedikten sonra Ostuni’ye doğru yola çıkıyoruz.

Locorotondo - Martina Franca arası...

Martina Franca

Garibaldi Bistrot

Yaklaşık 30 km.lik yolu takip ederek yarım saatte Ostuni’ye varıyoruz. Ostuni, kireç kaplı beyaz evleri ile ünlenmiş ve “beyaz şehir” olarak biliniyor. 17. yüzyılda ortaya çıkan veba salgınından korunmak için evlerde kullanılan kireç, şehrin bugünkü haline gelmesine sebep olmuş. Burada tepede yer alan "Santa Maria Kilise"si de şehrin görülmesi gereken noktalarından. “Eski” şehrin içine araba girişi olmadığından arabamızı biraz dışarı park ettikten sonra şehir merkezinin sokaklarında dolaşıyoruz.

Ostuni - Santa Maria

Ostuni'den - Itria Vadisi ve Adriyatik Denizi...

Ostuni molamızdan sonra, saat de hayli ilerlediğinden günü sonlandırmak üzere Ostuni’ye 50 km. uzaklıkta  Adriyatik kıyısındaki Polignano a Mare’ye doğru yola çıkıyoruz. Günbatımını izlemenin çok zevkli olduğu söylenen şehre, tam da günbatımı vaktinde ulaşıyoruz. Önce şehrin merkezini ve Adriyatik denizini uzaktan gören bir noktadan güneşin batımını yağmurun izin verdiği ölçüde izleyip “Eski” şehre doğru devam ediyoruz. Burası da tam karşısında yer alan Dalmaçya sahilleri gibi falezli yapısıyla tanınıyormuş ve yaz aylarında turistlerin uğrak noktası olan şehirlerden biriymiş.

Ostuni - Polignano a Mare arası...

Polignano a Mare

Adriyatik Denizi

Polignano a Mare, Puglia Bölgesi’nin Adriyatik sahiline açılan en güzel noktalarından biri. Ne yazık ki Puglia Bölgesi’nin Lecce, Brindisi, Otranto ve Gallipoli  gibi şehirlerinin bulunduğu en güney noktası olan ve Salento diye anılan bölgesini gezmek için zamanımız yetmiyor ve bu bölgeyi ayrı bir zamana bırakıyoruz. Ancak buralara gelmek isterseniz havanın biraz daha iyi olduğu Mayıs ve Haziran başı ile Eylül ayları en uygun dönemler. Yaz aylarında deniz için de gelebilirsiniz ama bu dönem, bölgeyi gezmek için hayli sıcak oluyormuş.

Uzun sözün kısası, Puglia Bölgesi, İtalya’nın en görülesi yerlerinden biri. Sadece görselliği, mimarisi ile değil aynı zamanda canayakın insanları ile de İtalya’nın görmekten çok zevk aldığım bölgelerinden biri oldu.