15 Nisan 2018 Pazar

SIĞACIK’tan URLA’ya Bağ Rotası...

İzmir’den 50km, Şirince’den 80km. uzaklıktaki Sığacık, Seferihisar’ın sahil kesiminde yer alan güzel mi güzel bir köy. Kale içinin daracık sokakları gerçekten görülmeye değer. Kale içi bölgesinde yer alan pek çok küçük konaklama tesisi var. Bir de kalenin dışında sahilde apart oteller mevcut. Özellikle yaz aylarında bu tesisler çok yoğun oluyormuş. Biz de biraz kalabalık olduğumuzdan bir aile işletmesi olan "Sığacık Marina Apart"ta konakladık ve oldukça memnun ayrıldık.

Sığacık

Sığacık aynı zamanda Türkiye’de “citta slow” (yani yavaş şehir) ünvanı almış nadir şehirlerden biri. Yemek için bizim gibi balık ve meze tercih ediyorsanız hemen kalenin yakınında limanın girişinde yer alan Burç Restoranı tavsiye edebilirim. Özellikle şişte gelen ızgara kalamarına bayıldık. Bir de kale içinde Milos adında meşhur bir balık restoranı varmış. Ancak biz gittiğimizde henüz sezon açılmadığından olsa gerek kapalıydı.  Şehirde hayat yavaş aktığından sabah erken saatte kahvaltı mekanı bulmakta biraz zorlandık. Kale içindeki mekanlar genelde kapalı olduğundan hemen sahilde çay bahçesini andıran renkli sandalyelerle dolu kafede güzel bir kahvaltı yaptık.  Hem bu mekan hem de hemen yanındaki Kumsal Kafe denize sıfır yerleşimleri ile kahvaltı için tavsiye edebileceğim mekanlar.

Programımızda, Sığacık’tan Urla’ya doğru uzanan bağ rotası var. Bu rota da, İtalya’nın Toscana Bölgesini aratmayacak güzel bir rota. Burada pek çok şarapçılık üretim evi ve bağ evleri mevcut. Bunların en bilinenleri Urlice Şarapçılık, Urla Şarapçılık, Usca Şarapçılık, Limantepe Şarapçılık, Mozaik Şarapçılık,Urla Bağevi ve MMG Şarapçılık.  Biz, Urla Şarapçılık da mola veriyoruz. Burada önce kısaca şarap yapımı hakkında bilgi alıyor sonra kısa bir şarap tadımı yapıp yolumuza devam ediyoruz.  Hemen Urla Şarapçılık’a yakın Uzbaş Tarım Ürünleri Çiftliği’ni de ziyaret ediyoruz. Burada, yörenin en büyük palmiye parkı da varmış ve istenirse geniş bahçesi ücretsiz gezilebiliyor. Ayrıca yöresel ürünlerin de satıldığı küçük bir sergisi de mevcut.

Sığacık'tan Urla'ya doğru giderken...

Bağlar

Urla Şarapçılık

Uzbaş Tarım

Burayı da gezdikten sonra Urla’ya doğru devam ederken methini önceden duyduğumuz Özbek Köyü’ne uğruyor ve buradaki Taş Kahve’de Özbek mantısının tadına bakıp köyde küçük bir tur atıyoruz.

Taşkahve'de Özbek Matntısı

Özbek Köyü’nden Urla’ya kadar uzanan 10km’lik yolu kısa sürede alarak Urla’ya ulaşıyoruz. Burada sahildeki yat limanını geziyor ve sahilde yer alan Denizaltı adlı kafede bir yorgunluk kahvesi içtikten sonra yolumuza İzmir’e doğru devam ediyoruz.