27 Ağustos 2017 Pazar

DELPHI, ARACHOVA ve GALAXIDI Üçlüsü

Delphi  Tapınağı, Atina’nın 180 km. kuzeybatısında yer alıyor ve Atina’dan karayoluyla yaklaşık üç saat sürüyor. Ancak Delphi’yi anlatmaya başlamadan önce buraya hem gelirken hem de dönerken mola verdiğimiz Arachova’dan bahsetmeden geçmek olmaz.

İyon Denizi'ne bakış...

Arachova, Delphi’ye 10 km. uzaklıkta yer alan ve Yunanistan’ın İsviçre’si olarak bilinen, özellikle kış aylarında sosyetenin uğrak noktası olan bir kayak merkeziymiş. Burayı yazın ortasında görmüş olsak da, Parnassos Dağı yamacında şirin bir kasaba olduğunu söyleyebilirim. Tabi ki biz gördüğümüzde, kışın olduğu söylenilen canlı halinden eser yok. Ancak küçük dükkanlarında, sıcağa rağmen satılan kürk aksesuar ve mantolar bizi oldukça şaşırtıyor. Hem Delphi’ye giderken yol üstünde kahve molası verdiğimiz, kasaba meydanındaki  Cafe Bonjour hem de dönüşte mola verdiğimiz saat kulesi ve dağ manzaralarının güzel bir seyir noktası olan Cafe Dimaki uğranmaya değer. Yolunuz düşerse Arachova’da görülmesi gereken yapılar arasında Saat Kulesi ve hemen yanındaki St. George Kilisesi var.

Arachova

Arachova’dan yola çıktıktan sonra 10 dakikada ulaştığımız Delphi ise adını yunus biçiminde sembolleştirilen Apollo Delphinos’dan alıyormuş. Kasabaya da adını veren tapınak, pek çok tapınak arasında ayrıcalıklı bir konuma sahipmiş çünkü burası antik Yunan dünyası tarafından arzın merkezi olarak kabul ediliyormuş.

Delphi

Biz de öğleden sonra Delphi’ye ulaştığımızdan antik şehir turumuzu ertesi güne bırakıp biraz dinlendikten sonra bu şirin kasabayı tanımaya başlıyoruz. Kaldığımız Hotel Apollonia bir aile işletmesi ve neredeyse her odasından vadi ve İyon Denizi’nin harika manzarası var. Çok tatlı bir çift tarafından işletiliyor. Otelden günbatımını izlemek ayrı bir güzel.

Günbatımı

Delphi’de sokaklar arasında dolaşırken kasabanın okulu ve belediye binasının önünden geçiyoruz. Delphi’de yemek yediğimiz To Patriko Mou harika deniz ürünleri yapıyor. Ayrıca In Delphi Cafe dekorasyonu ile, Restaurant Zion ise kasabanın ana caddesine hakim lokasyonu ile eğer yolunuz bu kasabaya düşerse yemek için tavsiye edebileceğim yerler. Biz de ilk gün yemeğimizi To Patriko Mou’da yiyor ve çok memnun kalıyoruz.

Delphi Sokakları

Ertesi gün ilk durağımız antik Delphi Tapınağı oluyor.  Müze ve antik tapınağın girişi için bilet 12 Euro. Sadece tapınağı gezmek isterseniz 6 Euro ödemek gerekiyor. Tapınağın önemli parçalarından biri olan ve birbirine sarılı üç yılandan oluşan sunak, Bizans imparatoru tarafından yeniden imar edilen o zamanki Konstantinopolis’i süslemek amacıyla İstanbul’a getirilmiş. Şimdilerde ise günümüz İstanbul’unu Sultanahmet Meydanındaki burmalı sütun olarak süslemeye devam ediyor.

Delphi

Delphi Tapınağından sonra İyon Denizi kenarındaki Galaxidi kasabasına yöneliyoruz.  Delphi’ye yaklaşık 30 km. mesafedeki kasabaya ulaştığımızda önce biraz sevimli sokakları arasında dolaşıp sonra sahildeki  O Tasos adlı restoranda çok lezzetli ve oldukça hesaplı bir yemek yiyoruz. İçkiyle beraber kişibaşı  40 TL ödediğimiz menüdeki herşey çok güzel ama özellikle ızgara ahtapot yumuşaklığı, aterinalar kıtırlığı ile beni benden alıyor. Yemek sonrası biraz daha kasabanın sokakları arasında dolaşıp tarihi tatlıcısında badem ezmesi ve pirinç unundan yapılan revanisinin tadına bakıp Delphi’ye geri dönüyoruz.

Galaxidi

O Tasos

Gezimizin son gününde bu kez Atina’ya geri dönerken yol üzerinde Aziz Loukas Manastırı’na uğruyoruz. Genel görünümü bana Trabzon’daki  Ayasofya Müzesi’ni hatırlatan manastır 10.yüzyılın ortalarında yapılmış. Buradaki ziyaretimizi de tamamladıktan sonra Atina’ya doğru yolumuza devam ediyoruz.

Aziz Loukas Manastırı

Son olarak, bu sürpriz seyahati bizim için organize eden ve belki  gidene kadar adını bile duymadığımız yerleri görmemizi sağlayan sevgili arkadaşlarımız Christian ve George ile yol arkadaşlıkları için Marina, İsabella ve Nitsa’ya ve bütün bu gezinin mimarı olan can arkadaşım Neşe’me teşekkür etmeden bu yazıyı sonlandırmak olmaz:) Efharisto poli!